donderdag 5 januari 2017

Blog Confetti op Tafel: Broodtrommelbriefjes


Naast eigenaresse van Confetti op Tafel ben ik ook mama van drie kinderen.
Twee van veertien jaar oud die al op de middelbare school zitten en dan heb ik nog een zoon van acht die in groep 5 zit. Voor de jongste maak ik sinds een tijdje broodtrommelbriefjes en dat vindt hij erg leuk. In deze blog zal ik daar wat over vertellen.

Broodtrommelbriefjes
Begin dit schooljaar volgde ik de Facebookgroep van De Leukste Lunch waar de allerleukste gevulde broodtrommels langs kwamen. Helaas zijn mijn kinderen geen gevarieerde eters dus ik kon daar niet veel mee voor mijn gevoel. Wel zag ik regelmatig een broodtrommelbriefje in de lunchbox. Ouders die bij hun kind een briefje in de broodtrommel stoppen met een vrolijke tekening of lieve tekst. Om ze veel plezier te wensen, aan te moedigen of te zeggen dat ze trots zijn. Hartstikke leuk en helemaal mijn ding! Ik ben dus ook broodtrommelbriefjes gaan maken  voor mijn zoon.
Hij is 8 jaar en dan moet het natuurlijk niet te kinderachtig worden. En omdat hij groot fan is van films en Pokémon en een echte dierenvriend, zocht ik plaatjes op internet om na te tekenen.
 

Het eerste broodtrommelbriefje
De eerste keer wist mijn zoon niet dat ik een broodtrommelbriefje in zijn lunchbox had gedaan. Ik was dus ontzettend nieuwsgierig naar zijn reactie. Nou ,dat heb ik geweten!Vanaf die dag dat hij met broodtrommelbriefje trots thuis kwam, kreeg ik meteen de vraag dit elke dag te doen!

Nu zitten we alweer een paar maanden op school en meneer wil nog steeds elke dag een briefje in zijn broodtrommel. Elke middag laat hij vol trots zien wat ik getekend heb aan mij dat is toch wel een mooi compliment. En wat ook mooi is, mijn zoon verzamelt alle briefjes in een glazen pot. Geweldig toch?

Broodtrommelbriefjes maken
Hoe maak ik een broodtrommelbriefje? Als eerste speur ik op internet naar plaatjes die bij mijn zoon passen. Deze teken ik vervolgens na – ook gebruik ik zijn Pokémonkaartjes – en dat gaat elke dag beter! Tot slot vouw ik de broodtrommelbriefjes op en stop ze in de lunchbox. Makkelijk en leuk dus!

Vind jij tekenen lastig? Teken dan kleine figuurtjes, trek plaatjes over of kleur kleurplaatjes in. Het gaat écht om het idee. Kinderen vinden het erg fijn te zien of te lezen dat papa of mama aan hen denkt.
Broodtrommelbriefjes: een klein gebaar dat zo waardevol voor kinderen is.
 

Maak jij ook al broodtrommelbriefjes? Ik zou het leuk vinden te zien wat jij maakt. Misschien kunnen we ideeën uitwisselen of lezers inspireren. Lijkt me leuk!
In mijn webshop Confetti op Tafel verkoop ik trouwens de allerleukste kleurpotloden en stiften die jou heel erg goed kunnen helpen bij het maken van de broodtrommelbriefjes.

Tot snel,
tot Confetti op Tafel,
Creatieve Groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten